Spelschema:
Publiceras 2 veckor innan cupens start 

Matchtid:
Matchtiden är 2x20 min med 2 min paus i alla klasser, gruppspel och slutspel. 

Deltagande spelare:
Vi önskar att ni fyller i era spelare som skall spela cupen med personnummer (6 siffror ÅÅMMDD) samt nummer på tröjan.

Det är tillåtet att ha  max 20 spelare / 5 ledare per lag. 

Inför match: 
Ta med egna västar i annan kulör än matchtröjans färg om det uttalade hemmalaget har liknande tröjfärg. Det är domarna som avgör hur lika tröjfärgen är varandra. 

Ni kommer få tilldelat ett omklädningsrum av Hallvärden. Hallvärdarna kommer ha gula västar.

Vi välkomnar er tillträde till omklädningsrummet 30 min före matchtid, samt tillträde till spelplanen cirka 10 min innan matchtid. 
Vi önskar att ert lag stannar i korridor/omklädningsrummet innan ni får tillträde till spelplanen (tills matchen innan är färdigspelad). Detta för att inte störa pågående match med att lagen samlas invid sargen. Vi önskar att ni respekterar detta. 

Vi har ett tajt schema så vi ber er utföra uppvärmningsjogg utomhus, ej i korridorer. Det kommer finnas mellan 5-10 minuter för uppvärmning på plan. 

Tillhörigheter: 
Tag med era tillhörigheter till spelplanen då vi inte tar ansvar om något försvinner. Det är också ni ledare som har koll på tiden för ert tillträde till spelplanen.

Efter match:
Efter färdigspelad match ber vi er att tacka motståndarlag, ta med era tillhörigheter och snabbt bege er till omklädningsrummet

Ni måste lämna omklädningsrummet senast 15 min efter färdigspelad match. 

Vi ber er hålla ordning i omklädningsrummen/toaletter, av respekt för lagen som kommer efter. Lämna omklädningsrummet så som ni vill finna det. 

Domare:
Det är vi i FBI Tullinge som ombesörjer med utbildade domare. Vi ser att ni respekterar deras beslut och håller god ton.

Matchprotokoll:
Lagledaren i varje lag ombedes innan matchen kontakta sekretariatet. Detta för att korrigera eventuella spelare som ej närvarar på matchen (utifrån det ni registrerat). Om ni inte angett spelarens tröjnummer ber vi er även göra detta nu.
Det är inte tillåtet att lägga till spelare på matchprotokollet. 

Sekretariatet: 
Under vissa matcher kommer sekretariatet använda mikrofon och ropa ut målgörare. 
Vi försöker ombesörja utbildade funktionärer till sekretariatet i största möjliga mån. Håll god ton till dem, då de gör detta frivilligt. 

Målregistrering: 
I samtliga klasser kommer mål räknas på matchklockan. 

Poängräkning: 
Endast röda klasser som sedan spelar slutspel. 


Medaljer/pokaler:
Pokaler delas ut till deltagande lag efter de röda klassernas finalmatcher. 


Publik:
Vi har olika förutsättningar för publik i de olika hallarna. 
Högst publikkapacitet finns i Botkyrkahallen hall A med cirka 1000 personer och Tumba Idrottshus hall A med cirka 500 publikplatser. 
De mindre hallarna, Tumba idrottshus hall B, Kärsbyhallen och Botkyrkahallen hall B har mindre publikytor och vi ber er om överseende med detta och be er att lämna hallen så fort "er" match är färdigspelad och ge plats åt ny publik. 

Hallvärdarna kan hjälpa er att hitta rätt vid respektive hall, de bär gula västar, lätta att hitta! 



Cafeteria/grill:
Vi kommer i varje hall ha försäljning av lättare cafeteriautbud, såsom mackor, toast, korv, fika och läsk m.m. Vid vissa hallar kommer även grill att finnas där hamburgare grillas.  

Cafeteriaförsäljningen är öppen under hela helgen.



Betalmedel är Kort och Swish (ej kontanter)

Parkering:
Intill varje hall finns det bra parkeringsmöjligheter.

  • Malmsjö Sporthall: Parkering finns intill skolan och fotbollsplanen (infart via Ica Vårsta).
  • Idrottshuset Tumba: Parkering finns intill det gröna kommunhuset och Ishuset.
  • Storvretens sporthall: Parkering finns i anslutning till hallen på Odlingsvägen.
  • Tullingehallen: Begränsad parkeringsyta utanför hallen. Om det är fullt, ber vi er parkera på Trädgårdsstadsskolans parkering som ligger på andra sidan fotbollsplanen.



Observera eventuella P-skivor och parkeringsavgifter!

Har ni övriga funderingar eller frågor är det bara kontakta oss på  tullingecupen@fbitullinge.nu

Vi i FBI Tullinge och Cupstyrelsen önskar er hjärtligt välkomna till Tullingecupen!