Nedan är information för 2024 års upplaga av Tullingecupen. 


Spelschema: 
https://tullingecupen.se/2024,sv/result/
 
Incheckning: 
Sker på cupkansliet i Idrottshuset, Tumba 1 tr upp. 
Där delas medaljer ut till lag i de blå klasserna samt en liten goodiebag med bl.a. kaffearmband. Dessa armband är till för ledarna och berättigar till gratis kaffe under cupen. Det är dock inget krav att man som lag checkar in men man går då miste om ovanstående. Inchekning sker med fördel fredag kväll/lördag förmiddag. 

Cupkansliet: 
Kansliets håller öppet för incheckning och eventuella frågor under fredagen 17-21 samt lördag 8-14 därefter bemannas det sporadiskt. 
När kansliet är tillfälligt stängt kommer det finnas en lista där med telefonnummer att nå cupkansliet på. 

Deltagande lag:  
Matchtid i röda klasser 2x20 min med ca 2 min paus. 
Matchtid i blåa klasser 2x15 min med ca 2 min paus. 

Ni behöver ta med bortaställ eller västar i annan kulör än matchtröjans färg om det uttalade hemmalaget har liknande tröjfärg. Det är domarna som avgör hur lika tröjfärgen är varandra. Är tröjorna för lika och man ej har alternativ färg kommer domaren tilldöma hemmalaget seger i matchen på Walk-over.   
 
Innan match:  
Ni kommer få tilldelat ett omklädningsrum av Hallvärden Vi kommer välkomna er tillträde till omklädningsrummet 30 min före matchstart, samt tillträde till spelplanen 10 min innan matchstart. Vi har ett späckat schema så vi ber er utföra uppvärmning utomhus alt. i den mån det går, omklädningsrummet.  
Begränsad uppvärmning på plan. Vi är måna om att hålla alla starttider så varierad tid finns mellan matcherna.   
 
Ni medtager själva uppvärmningsbollar och ser till att de samlas upp när domaren blåser för att match skall starta.  
 
Hallvärdarna kommer ha varselvästar så de går ej att missa. Vissa hallar har anslagstavlor där omklädningsrumschema finns uppskrivet.  
 
Tag med era tillhörigheter till spelplanen då vi inte tar ansvar om något försvinner.  
Det är också ni ledare som har koll på tiden för ert tillträde till spelplanen. Visa spelande lag respekt och ställ er inte runt planen i väntan på tillträde, Tack.   
 
Efter färdigspelad match:  
Ber vi er att smidigt tacka motståndarlag, ta med era tillhörigheter och snabbt bege er till omklädningsrummet, av respekt för lagen som spelar matchen efter. 
Ni måste lämna omklädningsrummet senast 15 min efter färdigspelad match. 
 
Matchens Fair-play:  
Direkt efter slutsignal så kommer en spelare i varje lag tilldelas ett Fair-playpris. Det kommer kommuniceras ut genom sekretariatet där spelarna hämtar sitt pris.   
Detta pris tilldelas de spelare som utmärkt sig föredömligt under matchen och det är domarna som utser dessa. Besluten går ej att överklaga.  
 
Domare: 
Det är vi i FBI Tullinge som ombesörjer med utbildade domare. Respektera deras beslut och håll god ton. Finns synpunkter ber vi er kontakta oss efter avslutad match via mail  tullingecupen@fbitullinge.nu    
 
 
Deltagande spelare: 
Vi önskar att ni fyller i era spelare som skall spela cupen med länken i det tidigare utskicket vi gjorde, senast 23/8. Hittar ni inte länken kan ni skriva ett email till info@tullingecupen.se med Spelarens namn, personnummer (6 siffror) samt nummer på tröjan.  
 
Matchprotokoll: 
Lagledaren i varje lag ombedes 5 minuter innan matchen kontakta sekretariatet. Detta för att korrigera eventuella spelare som ej närvarar på matchen. Om ni inte angett spelarens tröjnummer ber vi er även göra detta i det här skedet samt lagkapten. Spelar ni i borta-tröjor så behöver ni ändra nummer om de inte har samma.
 
Sekretariatet:  
Målregistrering: Röda och junior klasser kommer mål räknas på matchklockan.  
Poängräkning: Endast röda klasser. Ni ser lätt spelschemat och tabell på cupens hemsida.  
Sekretariatet kommer använda mikrofon och ropa ut målgörare.  (Ej på blå nivå) 

Musik kommer spelas under uppvärmningen och i vissa fall i periodpaus. Alla hallar har samma spellista. Om ni själva vill ta del av den och tagga till innan cupen så ligger den på Spotify: “ Tullingecupen 2024”   


Vi ber er ha respekt för de ideella själar som bemannar sekretariatet. De har instruktioner att följa men uppstår något fel - så tänk på att det inte är blodigt allvar – alla kan göra fel.  

DJ:  
I Tullingehallen och i Idrottshuset kommer Cup-DJ:s spela under hela cupen, de spelar även musik vid avbrott i spelet under matcherna. I övriga hallar sköter sekretariatet musik för uppvärming. 
Vid samtliga finalmatcher i A- och B-slutspelet kommer DJ:s spela för att förgylla stämningen. 
A-finalmatcherna spelas i Fleminghallen, Tullingehallen och Idrottshuset A Tumba. 
B-finaler spelas i Botkyrkahallen. 

Medaljer/pokaler: 
Alla spelare i de blå klasserna kommer att få medaljer, det får ledare när ni checkar in ert lag, tanken är att ni delar ut dessa till era spelare i omklädningsrummet efter sista matchen. I de klasserna som har slutspel åker vinnarna hem med en pokal som delas ut direkt efter slutsignalen i A-finalen.  
Pokal delas även ut till det förlorande laget i A-final och till vinnare i B-finalen.  
 
Efter A-finalens slut/prisceremoni:  

När A-final spelats klart och vinnande lag firat och tackat sina motståndare sker prisutdelning. Lagen ställer upp på på rad mittplanen där det först delas ut Fairplay-priser, följt av att 2:an får sitt pris, därefter 1:an. Sedan kommer det ut en vinnarskylt på spelplanen där representant för cupen kommer fota er med. Dessa bilder får ni ta del av genom cupens sociala medier och kan självklart få skickade till ert lag också.   
 
Fotograf: 
Cupen kommer anlita en fotograf som är ambulerande under söndagen. Han kommer befinna sig runt spelplanen iförd funktionärsväst.  
Skulle ni som deltagande lag vilja ha egen fotograf på plats runt spelplanen så behöver detta förankras med cupstyrelsen i god tid innan cupstart.  

Cafeteria: 
Läs under fliken 'Utanför sargen' uppe i menyn på sidan. 

Parkering:
 

Intill varje hall finns det bra parkeringsmöjligheter.  

  • Idrottshuset Tumba: Parkering finns intill det gröna kommunhuset och Ishuset. 
  • Storvretens sporthall: Parkering finns i anslutning till hallen på Odlingsvägen. 
  • Tullingehallen: Begränsad parkeringsyta utanför hallen. Om det är fullt, ber vi er parkera på Trädgårdsstadsskolans parkering som ligger på andra sidan fotbollsplanen. 
  • Broängens sporthall: Parkering finns direkt utanför hallen vid skolan.  
  • Botkyrkahallen: Stor parkering finns vid hallen.  
  • Kärsbyhallen: Parkering finns längs med Kärsbyskolans byggnad, mellan skolan och Hallundavägen.  
  • Fleminghallen: Parkering sker på Ica Maxis parkering, avgiftsfri 3h, kameraregistrering vid in- och utfart. 
  • Rikstenhallen: 1h P-skiva i direkt anslutning till hallen. 
  • Observera eventuella P-skivor och parkeringsavgifter!   

Publik

Vi har olika förutsättningar för publik i de olika hallarna.  
Högst publikkapacitet finns i Botkyrkahallen hall A med cirka 1000 personer och Tumba Idrottshus hall A med cirka 500 publikplatser. 
Fleminghallen rymmer även den 500 sittande personer.   

De mindre hallarna, Tumba idrottshus hall B, Broängens sporthall och Botkyrkahallen hall B har mindre publikytor och vi ber er om överseende med detta och be er att lämna hallen så fort "er" match är färdigspelad och ge plats till ny publik.   

Akta robot-kamerorna!  
Vi kommer i år att filma samtliga matcher och vi ber er Alla att inte röra eller störa de utplacerade robotkameror som filmar matcherna. 
Här kan ni streama samtliga matcher från cupen:

https://solidsport.com/tullingecupen/access 

 
Sponsorer - länkar finns på tullingecupen.se  
 
Aktiviteter runt och i hallarna:  
Assist innebandybutik finns på plats lördag-söndag i Tumba idrottshus. 


Har ni övriga funderingar eller frågor är det bara kontakta oss på  tullingecupen@fbitullinge.nu

Vi i FBI Tullinge önskar er hjärtligt välkomna till Tullingecupen!